De 14 minute workout, die ik iedere dag doe, begint met Jumping Jacks. Jumping Jacks fungeert als een makkelijke warming-up maar kan ook gehanteerd worden als een cardio-oefening. Ik doe bij Jumping Jacks altijd heel rustig aan, omdat ik anders met mijn armen en benen in de knoei kom. Je bent een kluns of je bent het niet hè? 😉

Dit filmpje is voor mij een onwijze verrijking! Ik woon in een bovenwoning, en mijn benedenburen vinden het vast niet heel erg leuk dat ik twee keer per dag dertig seconden aan het springen ben. Jeetje, ik voel me er altijd een beetje bezwaard door omdat het echt moet aanhoren alsof er een olifant de trap af komt gelopen. Nu kan ik Jumping Jacks uitvoeren zonder daadwerkelijk te springen. Onderburen blij, ik blij. 😉

De 14 minute workout is voor mij echt een vervanging voor hardlopen. Ik vind het nu veel te koud (wat een watje ben ik hè?) om te gaan hardlopen. Ik merk wel dat mijn benen sterker worden, dat ik buikspieren krijg én dat mijn armen er ook niet meer zo slapjes bij hangen. Relatief gezien kost het je maar heel weinig tijd. Het resultaat is niet schokkend, maar ik ben al heel blij dat ik enigszins verschil kan opmerken. Daarnaast voel ik me gek genoeg ook wel goed nadat ik een workout heb gedaan. Ook heb ik het gevoel dat ik me op deze manier een beetje aan het voorbereiden ben op het hardloop-seizoen (lente en zomer). Natuurlijk is het nog maar te bezien of het hardlopen straks daadwerkelijk weer wat verdraagzamer wordt.