Recensies schrijven vind ik het leukst, vandaar dat ik het voorrang geef aan de wekelijkse update betreffende My Bucket List. Volgende week krijgen jullie hier dus een dubbele ‘aflevering’ van! 😉

I have spent my whole life scared, frightened of things that could happen, might happen, might not happen, 50-years I spent like that. Finding myself awake at three in the morning. But you know what? Ever since my diagnosis, I sleep just fine. What I came to realize is that fear, that’s the worst of it. That’s the real enemy. So, get up, get out in the real world and you kick that bastard as hard you can right in the teeth.

Hebben jullie dat ook weleens? Dat jullie zo diep in een serie zitten dat jullie het gevoel krijgen dat jullie de personages echt kennen? Ik had dat zeker met Breaking Bad! Ik moet dus ook heel eerlijk bekennen dat het bijna pijn doet dat ik alle afleveringen heb gekeken.

Breaking Bad is een Amerikaanse televisieserie van bedenker en producent Vince Gilligan. De serie liep van 2008 tot 2013. Walter White is een scheikundeleraar. Walters leven stort in op het moment dat zijn vrouw zwanger is van hun tweede kind. De dokter heeft namelijk vastgesteld dat hij terminaal ziek is. Walter heeft longkanker en lijkt niet lang meer te zullen leven. Walter besluit over te schakelen op een leven als misdadiger om er voor te zorgen dat zijn gezin na zijn dood niet in een financiële crisis belandt. Jesse Pinkman, een uitgevallen leerling die in zijn klas heeft gezeten, helpt Walter bij het produceren en verkopen van de drugs crystal meth.

Breaking-Bad-940

Hier en daar hoorde ik al heel veel positieve verhalen over Breaking Bad. Het stond tevens in de lijst van populaire series van Netflix. Lang erover getwijfeld heb ik dus niet: ik moest en zou deze serie zelf ook bekijken! Het begin viel me zwaar tegen, wat hoogstwaarschijnlijk komt omdat ik héél hoge verwachtingen had. Breaking Bad wordt echter steeds beter, steeds spannender en stiekem ook steeds emotioneler om naar te kijken. Je voelt met de personages mee. Je begint de personages steeds beter te begrijpen. Het begrip voor Walter verdween steeds een klein beetje meer naarmate het verhaal vorderde. Uiteindelijk kwam dit begrip echter wel weer terug. Ik ben erg onder de indruk van de manier waarop Vince Gilligan de kijker meesleept in het verhaal. Chapeau voor Gilligan!

Jesse Pinkman is mijn favoriete personage in de serie. Het is een jongen die veel foute keuzes heeft gemaakt in het verleden, maar hij heeft een hart van goud. Hij houdt van kinderen. Het is echt een lieverd en – eerlijk is eerlijk: het is ook absoluut geen straf om naar hem te kijken. 😉

De manier waarop de serie bewerkstelligt dat je een band voelt met alle personages maakt dat ik dit een heel bijzondere serie vind om naar te kijken. Het heeft mijn hart – na een tijdje – geraakt. Ik vind House of Cards nog steeds een betere serie dan Breaking Bad, wat maakt dat ik Breaking Bad een geef. Breaking Bad is echt een aanrader! Kijk het nu op Netflix! 😀

Breaking Bad @ WordPress